Hino Team Sugawara – Dakar Rally 2020 Saudi Arabia – Champion “under 10-liter class”

The world of motorsports has recently achieved a great milestone with the launch of the world-famous Dakar Rally from January 5th to January 17th, 2020, for the very first time in Saudi Arabia

The major challenge in Dakar 2020 was the location, as the new track is a totally uncharted territory for the racers, a land where sand is king, where well-known dangerous areas were explored during the 7500 KMs of the total track. Saudi Arabia proved a true testament to Dakar Rally as one of the “World’s toughest Rally”.

The race started on 5th of January in Jeddah, passing through rigorous areas in the northern parts like Neom and Al-Ola where sand is mixed with hard rocks and then moving between the dunes of Wadi Aldawaser and the mysterious Empty Quarter before finally finishing the rally in Qiddya near Riyadh.

Hino Motor Japan as part of its Corporate Social Responsibility takes very active parts in Dakar Rally since 1991. Hino has stellar records of winning the competition in its class of truck category. On the back of such record, Hino Team Sugawara participated in this first ever Dakar event on the Kingdom. Surrounded by the powerful trucks from other leading manufacturers in the rally, Hino stood alone as the only Japanese truck team to enter the race thus the nation pride rest on its shoulder.

True to its tradition, Hino Team Sugawara proudly won the championship in under 10-liter category. This is the 11th consecutive time for Team Sugawara to achieve this remarkable feat and proudly raised the Japanese and Hino flag on the podium on Saudi soil.

On this occasion, Mr. Sugawara said “It was a very tough race, but it was an eye opener, Saudi Arabia is such a beautiful country that is worth exploring, we proved that our trucks still has the potential to conquer the Rally once again”.

The Managing Director of Tsusho Jamjoom Trading Company, Mr. Tsutomu Mori stated “In a race that tests the limits of man and machine, Hino trucks have once again proved its unrivalled Quality, Durability and Reliability in Saudi Arabia. The valued customers can truly rely on Hino as True Business Partner for all sort of transportation solution from 5 ton to 100-ton GVW trucks and tractors.

Tsusho Jamjoom Trading Company (Toyota Group Company) is a wholesaler and retailer of Hino Trucks in the Kingdom.

فريق هينو سوغاوارا – بطل رالي داكار 2020 في فئة المحركات الأقل من 10 لترات في قسم الشاحنات

أحرزت المملكة إنجازاً كبيراً في عالم رياضة السيارات باستضافتها ولأول مرة على مستوى قارة آسيا سباق رالي داكار العالمي، الذي أقيم خلال الفترة من 5 إلى 17 يناير 2020. وحققت المملكة نجاحاً متميّزاً بتنظيمها الرائع لهذا السباق الذي حظي بإشادة واستحسان من جمهور الرالي الكبير حول العالم.

وجاء التحدي الكبير في رالي داكار 2020 متمثلاً في موقعه، والذي كان موقعاً جديداً لم يتعرف عليه المتسابقون بتاتاً، تسوده الرمال من كل جانب، وتحفه المناطق الخطرة. وعلى المسار الذي يبلغ طوله أكثر من 7500 كيلومتر، أثبتت المملكة بطبيعة أرضها أن رالي داكار هو “الرالي الأصعب على مستوى العالم”.

وانطلق السباق من جدة في الخامس من يناير، واتجه مساره إلى شمال المملكة، حيث عبر إلى منطقتي نيوم والعلا المعروفة بوعورة أرضها التي تحتوي على الصخور والرمال، وبعدها اتجه المسار جنوباً حيث الكثبان الرملية في وادي الدواسر والصحراء الرملية الغامضة في الربع الخالي انتهاءاً بمدينة القدية القريبة من الرياض.

وفي إطار المسؤولية الاجتماعية لشركة هينو موترز، قامت الشركة بدور فعّال في سباق رالي داكار منذ سنة 1991، حيث حققت هينو انجازات بارزة في فئتها فئة الشاحنات. وفي ظل هذه الإنجازات، شارك فريق هينو سوغاوارا منذ أول سنة اشتركت فيها هينو في الرالي وهي محاطة بمنافسين أقوياء من مصانع الشاحنات الأخرى  الرائدة في الرالي، حيث كانت هينو الشاحنة الوحيدة اليابانية الصنع المشتركة في الرالي، ولهذا حملت هينو شرف فخر الأمة على اكتافها.

واستمراراً لمسيرة التفوق، فاز فريق هينو سوغاورا ببطولة الرالي لفئة المحركات الأقل من 10 لترات للمرة الحادية عشر على التوالي، ويمثل هذا الفوز إنجازاً عظيماً حيث استطاع الفريق رفع علم اليابان على مسرح النهاية في أرض المملكة العربية السعودية.

وفي تصريح بهذه المناسبة قال السيد سوغاوارا ” كان هذا سباقاً صعباً للغاية، ولكنها كانت تجربة تفتح الأعين، المملكة أرض جميلة جداً وتستحق الإستكشاف، لقد أثبتنا مرة أخرى ان شاحناتنا تستطيع الصمود في رالي داكار لمرة أخرى”.

ومن جانبه قال المدير العام التنفيذي لشركة تسوشو جمجوم للتجارة السيد تسوتومو موري ” في هذا السباق الذي يختبر تحمل الرجال والحديد، تمكنت هينو لمرة أخرى بأن تثبت الجودة والمتانة والصلابة في تصميم شاحنات هينو في أرض المملكة، زبائننا الكرام يمكنهم الإعتماد على شاحنات هينو بأنها الشريك الحقيقي لأعمالهم لكل ما يتعلق بالحلول اللوجستية من حمولات تبدأ من 5 أطنان إلى حمولات إجمالية تصل إلى 100 طن من شاسيهات ورؤوس جرارة”.

يذكر أن شركة تسوشو جمجوم للتجارة هي (جزء من مجموعة تويوتا) وهي بائع الجملة والتجزئة لشاحنات هينو في المملكة العربية السعودية.   

(انتهى)

Tags: No tags

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *